CESTOVNÉ NÁHRADY PRI PRACOVNÝCH CESTÁCH - NOVÉ TRENDY. SPRÁVNE, ZROZUMITEĽNÉ A JEDNODUCHÉ VYÚČTOVANIE PRACOVNÝCH CIEST. LEGISLATÍVNE ZMENY V ROKU 2025.
Termín a miesto konania
11. 6. 2025
(Streda, 9,00 – 15,00 hod.)
|
WEBINÁR |
Lektor
Ing. Miriam Matisová – BENEFIT CONSULT s.r.o. Nitra. Lektorka je majiteľkou uvedenej účtovnej firmy. Je odborník v odvetví Učtovníctvo a daňovníctvo v súdnom inžinierstve. Lektorovaniu sa venuje už dlhodobo. Problematiku účtovníctva prednáša aj na vysokej škole.
PROGRAM:
- Legislatíva upravujúca poskytovanie cestovných náhrad v roku 2025, prehľad právnych predpisov
- Vysielanie zamestnancov na PC a ich základné nároky
- Zamestnanec na pracovnej ceste a cestovný príkaz, zdieľané aplikácie pri pracovných cestách, kedy je zamestnanec na pracovnej ceste.
- Ako posudzovať preukázateľnosť dokladov pri vyúčtovaní PC zamestnanca v súčinnosti s digitalizáciou dokladov
- Interné predpisy firiem a úradov doplnené o digitalizáciu dokladov na služobných cestách zamestnancov
- Stravné pri tuzemskej a zahraničnej pracovnej ceste, základná náhrada za používanie súkromného motorového vozidla, používanie služobných či referentských vozidiel na PC.
- Spôsob a forma vysielania na pracovnú cestu – náležitosti cestovných príkazov, interné predpisy a vlastná vnútorná politika firmy
- Možnosti digitalizovaných aplikácií pre zamestnancov na PC, mobilný boarding pass pre zamestnancov...
- Viac pracovných ciest počas dňa, pracovná cesta po polnoci.
- Správne cestovné príkazy ako nevyhnutný podklad do účtovníctva úradov, firiem. „Vzor cestovného príkazu so správou z pracovnej cesty.“
- Posudzovanie času na PC vo väzbe na poskytovanie cestovných náhrad a odmeňovanie zamestnancov
- Čas strávený na PC v rámci pracovnej doby a po pracovnej dobe
- Posudzovanie pracovnej cesty aj v súčinnosti so Zákonníkom práce – náhrada za stratu času, náhradné voľno s náhradou mzdy
- Evidencia pracovného času a výkonu práce počas pracovnej cesty
- Neskoré návraty z pracovných ciest, snímka pracovného dňa
- Firemné eventy, skupinové cestovanie, využívanie aplikácií a mobilného boarding pasu pri cestovaní a ich preukázateľnosť v účtovníctve
- Pravidelné pracovisko zamestnanca. Vzor dohody o mieste pravidelného pracoviska
- Povinnosť vykonať pracovnú cestu a dodržanie podmienok PC zo strany zamestnanca
- Nárokové a nenárokové cestovné náhrady. Praktické príklady z praxe
- Kedy a komu sa poskytujú cestovné náhrady ( zamestnanci, dohodári, konatelia, spoločníci, ostatné osoby )
- Používanie súkromných a služobných MV na pracovných cestách
- Praktické informácie
- Cestovné náhrady – stravné pri tuzemskej PC a v zahraničí
- Správne preukázanie výpočtu cestovných náhrad, krátenie stravného
- Prehľad zmien stravného a základnej náhrady v roku 2025
- Vyúčtovanie tuzemskej a zahraničnej PC
- Cestovný príkaz, správa z pracovnej cesty, preukázateľnosť a doloženie dokladov z pracovnej cesty
- Deň uskutočnenia účtovného prípadupri vyúčtovaní PC. Prepočet cudzej meny na menu Euro, používanie kurzov NBS, zmenárenské kurzy.
- Praktické príklady ( krátenie stravného, príklady pre výpočet krátenia stravného, paušalizácia cestovných náhrad – vzor výpočtu mesačného paušálu )
Účastníkom webinára bude na ich mail zaslaný podrobný pracovný materiál a vzory nasledovných tlačív: Cestovný príkaz, Vnútorný predpis o cestovných náhradách, Náhrada za použitie MV na PC, Použitie vlastného MV na žiadosť zamestnanca a na žiadosť zamestnávateľa, Náhrada cestovných výdavkov za cesty s mimoriadnym výkonom práce mimo rozsah pracovných zmien, Dohoda o mieste pravidelného pracoviska.
Cena 55,- €
Pri počte účastníkovi 2 a viac z jednej organizácie je účastnícky poplatok 45,- € za osobu. V poplatku sú zahrnuté náklady na organizačné zabezpečenie a materiál k problematike webinára. Poplatok je stanovený podľa zákona č.18 / 1996 Z.z. o cenách. Poplatok je možné uhradiť len bankovým prevodom najneskôr 3 pracovné dni pred konaním webinára. Daňový doklad obdržia účastníci poštou.
Účastníkom, ktorí uhradia účastnícky poplatok bude 2 dni pred konaním webinára zaslaná do mailovej schránky pozvánka do webinárnej miestnosti. Po jej otvorení sa bude možné pripojiť na webinárnu miestnosť.
Agentúra nie je platcom DPH.
Bankové spojenie
UniCredit Bank, pobočka Zvolen, č. účtu: 1230450001/1111
IBAN: SK4111110000001230450001
Symboly:
- variabilný: 110625
- konštantný: 0308
- IČO: 47 405 279
Prihlášku na seminár môžete poslať kliknutím na doleuvedené modré pole s označením „Vyplniť prihlášku“,
prípadne ju môžete prevziať vo formáte RTF a po vyplnení poslať na mail ipeko@ipeko.sk
alebo poslať poštou najneskôr 3 pracovné dni pred termínom konania seminára.
Doručenie prihlášky Vám potvrdíme mailom.
Prevziať prihlášku vo formáte RTF
Vyplniť prihlášku