ZMENY V ZÁKONE O DPH

Termín a miesto konania

12. 1. 2026
(Pondelok, 9,00 – 14,00 hod.)

WEBINÁR

Lektor

Ing. Martin Ťažký – Zamestnanec finančného riaditeľstva SR. Odborník s dlhoročnou praxou v oblasti DPH. Obľúbený pre jednoduchý a zrozumiteľný výklad podporený mnohými príkladmi z praxe.

PROGRAM:

  1. Zákon č. 261/2025 a č. 102/2024
  • Paušálny odpočet DPH v rozsahu 50% pri nákupe a pri dlhodobom nájme osobných firemných vozidiel používaných na podnikanie i na iný účel ako na podnikanie
  • Kategórie vozidiel, ktorých sa to týka, časové vymedzenie nákupov a nájmov, ktorých sa to týka
  • Postup pri vozidlách, pri nákupe ktorých bola zaplatená 100% záloha v roku 2025 ale vozidlo bolo nadobudnuté až v roku 2026
  • Výnimky z paušálneho odpočtu pri vozidlách prenajímaných požičovňami áut, pri vozidlách používaných na dopravu osôb a batožiny, vrátane vozidiel taxislužby, pri výcvikových vozidlách v autoškolách, pri testovacích, predvádzacích a náhradných vozidlách
  • Paušálny odpočet DPH v rozsahu 50% pri nákupe PHL, náhradných dielov, servisných prác vzťahujúcich sa na osobné firemné vozidlá používané na podnikanie i na iný účel ako na podnikanie
  • Vymedzenie, ktorých osobných firemných vozidiel sa to týka – aj nakúpených pred rokom 2026, aj prenajímaných na základe lízingových zmlúv uzavretých pred rokom 2026
  • Odpočet DPH v rozsahu 100% pri nákupe a nájme osobných firemných vozidiel, používaných výlučne na podnikanie vrátane nákupu PHL, náhradných dielov, servisných prác
  • Povinnosť vedenia podrobných záznamov preukazujúcich rozsah použitia osobného firemného vozidla
  • Povinnosť vedenia evidencie o kúpe PHL, náhradných dielov, servisných opráv
  • Povinnosť oznámiť DÚ použitie osobného firemného vozidla, pri ktorom platiteľ odpočítal DPH v rozsahu 100% na osobitnom tlačive, obsah tohto tlačiva
  • Úprava odpočítanej DPH pri osobnom firemnom vozidle, pri ktorom bol vykonaný odpočet dane v rozsahu 50% a ktoré bolo neskôr predané, resp. pri ktorom sa zmení použitie výlučne len na podnikanie
  • Zvýšenie sadzby dane z 19% na 23% pri určitých potravinách s vyšším obsahom cukru a soli – zmeny v prílohe č. 7 k zákonu o DPH
  • Samozdanenie pri dovoze tovaru v rámci centralizovaného colného konania – 84b
  1. Informácia k pripravovanej novele – v závislosti od jej schváleného znenia bude dodatočne doplnená
  • Registrácia skupiny z úradnej moci
  • Elektronická fakturácia od roku 2027 a 2030
  • Ostatné súvisiace zmeny a doplnenia
  1. Ostatné

Správna fakturácia nájmu nehnuteľností spolu s energiami a službami, ktoré súvisia s nájmom v nadväznosti na zápis z 18. zasadnutia metodickej komisie MF SR – kontrola nájomných zmlúv

Cena 55,- 

Pri počte účastníkovi 2 a viac z jednej organizácie je účastnícky poplatok 45,- € za osobu. V poplatku sú zahrnuté náklady na organizačné zabezpečenie a materiál k problematike webinára. Poplatok je stanovený podľa zákona č.18 / 1996 Z.z. o cenách. Poplatok je možné uhradiť len bankovým prevodom najneskôr 3 pracovné dni pred konaním webinára. Daňový doklad obdržia účastníci poštou. 

Účastníkom, ktorí uhradia účastnícky poplatok bude 2 dni pred konaním webinára zaslaná do mailovej schránky pozvánka do webinárnej miestnosti. Po jej otvorení sa bude možné pripojiť na webinárnu miestnosť.

Agentúra nie je platcom DPH.

Bankové spojenie

UniCredit Bank, pobočka Zvolen, č. účtu: 1230450001/1111
IBAN: SK4111110000001230450001

Symboly:

  • variabilný: 120126
  • konštantný: 0308
  • IČO: 47 405 279

Prihlášku na seminár môžete poslať kliknutím na doleuvedené modré pole s označením „Vyplniť prihlášku“, prípadne ju môžete prevziať vo formáte RTF a po vyplnení poslať na mail ipeko@ipeko.sk alebo poslať poštou najneskôr 3 pracovné dni pred termínom konania seminára. Doručenie prihlášky Vám potvrdíme mailom.

Prevziať prihlášku vo formáte RTF     Vyplniť prihlášku

Ostatné semináre

© 2011 – IPEKO Zvolen s.r.o. Všetky práva vyhradené.