NOVELA ZÁKONA O ARCHÍVOCH A REGISTRATÚRACH ÚČINNÁ OD 15.10.2025

Termín a miesto konania

9. 12. 2025
(Utorok, 9,00 – 14,00 hod.)

WEBINÁR

Lektor

Mgr. Mária Mrižová PhD. – riaditeľka odboru registratúr a správy dokumentov MV SR, spoluautorka novely zákona.

PROGRAM:

  1. Novela zákona o archívoch a registratúrach
  • Detailný prehľad zmien aktuálnej novely zákona o archívoch a registratúrach
  • Povinná úprava registratúrnych poriadkov – predloženie na posúdenie a schválenie archívnemu orgánu najneskôr do 30.4.2026 / zmena termínu /.
  • Dopady legislatívnych úprav na prax správy registratúry a archívnych dokumentov
  1. Transformácia registratúrnych záznamov
  • Právne účinky
  • Spôsoby realizácie a ďalšia správa transformovaných registratúrnych záznamov
  • Manipulácia s originálmi registratúrnych záznamov
  • Vyraďovanie originálov a transformovaných registratúrnych záznamov
  1. Efektívna správa registratúry v praxi
  • Príjem, evidovanie a tvorba spisov
  • Praktické návody na prijímanie dokumentov, ich evidovanie a vytváranie spisov
  • Najlepšie postupy, ktoré zvyšujú efektivitu a prehľadnosť správy dokumentácie
  • Spracovanie, distribúcia a ukladanie dokumentov
  • Ako efektívne organizovať spracovanie a distribúciu listinnej a elektronickej dokumentácie
  • Rady pre zabezpečenie dlhodobej dostupnosti a integrity uložených dokumentov
  • Jasné a prehľadné nastavenie zodpovedností jednotlivých zamestnancov
  1. Elektronická úradná komunikácia v praxi
  • Aktuálne požiadavky na elektronickú komunikáciu s klientmi a medzi orgánmi verejnej moci
  • Povinnosti a pravidlá pri prijímaní a spracovávaní e-podaní
  • Špecifiká elektronickej komunikácie v súlade s novelou zákona
  1. Nové funkcionality informačných systémov na správu registratúry
  • Prezentácia inovácií, ktoré informačné systémy prinášajú na zlepšenie efektivity práce
  • Príklady konkrétnych funkcionalít, ktoré podporujú správu registratúrnych záznamov
  • Informácie o zámeroch pripravovanej vyhlášky MV SR o štandardoch pre informačné systémy na správu registratúry
  1. Vyraďovanie registratúrnych záznamov
  • Elektronické predkladanie návrhov na vyradenie dokumentov
  • Pravidlá a odporúčania na správne vyraďovanie dokumentov prostredníctvom osobitného vyraďovacieho konania
  • Ako postupovať pri osobitných druhoch registratúrnych záznamov

Cena 70,- 

Pri počte účastníkovi 2 a viac z jednej organizácie je účastnícky poplatok 60,- € za osobu. V poplatku sú zahrnuté náklady na organizačné zabezpečenie a materiál k problematike webinára. Poplatok je stanovený podľa zákona č.18 / 1996 Z.z. o cenách. Poplatok je možné uhradiť len bankovým prevodom najneskôr 3 pracovné dni pred konaním webinára. Daňový doklad obdržia účastníci poštou. 

Účastníkom, ktorí uhradia účastnícky poplatok bude 2 dni pred konaním webinára zaslaná do mailovej schránky pozvánka do webinárnej miestnosti. Po jej otvorení sa bude možné pripojiť na webinárnu miestnosť.

Agentúra nie je platcom DPH.

Bankové spojenie

UniCredit Bank, pobočka Zvolen, č. účtu: 1230450001/1111
IBAN: SK4111110000001230450001

Symboly:

  • variabilný: 091225
  • konštantný: 0308
  • IČO: 47 405 279

Prihlášku na seminár môžete poslať kliknutím na doleuvedené modré pole s označením „Vyplniť prihlášku“, prípadne ju môžete prevziať vo formáte RTF a po vyplnení poslať na mail ipeko@ipeko.sk alebo poslať poštou najneskôr 3 pracovné dni pred termínom konania seminára. Doručenie prihlášky Vám potvrdíme mailom.

Prevziať prihlášku vo formáte RTF     Vyplniť prihlášku

Ostatné semináre

© 2011 – IPEKO Zvolen s.r.o. Všetky práva vyhradené.