CESTOVNÉ NÁHRADY V PRAXI - NOVÉ TRENDY.

Termín a miesto konania

30. 10. 2024
(Streda, 9,00 – 15,00 hod.)

WEBINÁR

Lektor

Ing. Miriam Matisová – BENEFIT CONSULT s.r.o. Nitra. Lektorka je majiteľkou uvedenej účtovnej firmy. Je odborník v odvetví Učtovníctvo a daňovníctvo v súdnom inžinierstve. Lektorovaniu sa venuje už dlhodobo. Problematiku účtovníctva prednáša aj na vysokej škole.

PROGRAM:

  1. Legislatíva upravujúca poskytovanie cestovných náhrad v roku 2024/2025, prehľad právnych predpisov
  • Zmena základnej náhrady za používanie súkromných motorových vozidiel / ďalej MV / na pracovných cestách / ďalej PC /, zmena stravného pri tuzemských pracovných cestách, zapracovanie zmien do aplikačnej praxe
  • Vysielanie zamestnancov na PC a ich základné nároky
  • Zamestnanec na pracovnej ceste a cestovný príkaz ( kedy je zamestnanec na pracovnej ceste? )
  • Interné predpisy firiem a úradov doplnené o digitalizáciu na služobných cestách zamestnancov
  • Ako posudzovať preukázateľnosť dokladov pri vyúčtovaní PC zamestnanca  v súčinnosti s digitalizáciou dokladov
  1. Spôsob a forma vysielania na pracovnú cestu - náležitosti cestovných príkazov, interné predpisy a vlastná vnútorná politiky firmy. "Vzor cestovného príkazu so správou z pracovnej cesty.“
  • Možnosti digitalizovaných aplikácií pre zamestnancov na PC, mobilný boarding pass pre zamestnancov... Cestovné príkazy budú minulosťou, objednávať, platiť a dokladovať výdavky cez aplikácie, digitalizácia leteckých spoločností
  1. Posudzovanie času na PC vo väzbe na poskytovanie cestovných náhrad a odmeňovanie zamestnancov
  • Čas strávený na PC v rámci pracovnej doby a po pracovnej dobe
  • Posudzovanie pracovnej cesty aj v súčinnosti so Zákonníkom práce ( Náhrada za stratu času, náhradné voľno s náhradou mzdy )
  • Evidencia pracovného času a výkonu práce počas pracovnej cesty
  • Neskoré návraty zo služobných ciest, snímka pracovného dňa
  1. Firemné eventy, skupinové cestovanie, využívanie aplikácií a mobilného boarding pasu pri cestovaní a ich preukázateľnosť do účtovníctva.
  2. Pravidelné pracovisko zamestnanca. ( Vzor dohody o mieste pravidelného pracoviska )
  • Povinnosť vykonať pracovnú cestu a dodržanie podmienok PC zo strany zamestnanca
  1. Nárokové a nenárokové cestovné náhrady. Praktické príklady z praxe, ubytovanie, stravovanie, vedľajšie výdavky, posudzovanie nárokov, doplatkové režimy, Zákon o finančnej kontrole, Zákon o slobodnom prístupe k informáciám...
  2. Kedy a komu sa poskytujú cestovné náhrady ( zamestnanci, dohodári, konatelia, spoločníci, ostatné osoby )
  3. Používanie súkromných a služobných MV na pracovných cestách
  • Dohoda o o používaní MV, podklady potrebné pre správny výpočet náhrady..., posúdenie výdavkov spojených s používaním MV
  • Vzor vyúčtovania MV na tuzemskej / zahraničnej PC, použitie MV na žiadosť zamestnávateľa / zamestnanca, záznam o jazde, havarijné poistenie pri PC
  1. Vyúčtovanie tuzemskej a zahraničnej PC
  2. Praktické príklady ( krátenie stravného, príklady pre výpočet krátenia stravného, paušalizácia cestovných náhrad – vzor výpočtu mesačného paušálu )

 

Účastníkom webinára bude na ich mail zaslaný podrobný pracovný materiál a vzory nasledovných tlačív: Cestovný príkaz, Vnútorný predpis o cestovných náhradách, Náhrada za použitie MV na PC, Použitie vlastného MV na žiadosť zamestnanca a na žiadosť zamestnávateľa, Náhrada cestovných výdavkov za cesty s mimoriadnym výkonom práce mimo rozsah pracovných zmien, Dohoda o mieste pravidelného pracoviska

Cena 50,- 

Pri počte účastníkovi 2 a viac z jednej organizácie je účastnícky poplatok 40,- € za osobu. V poplatku sú zahrnuté náklady na organizačné zabezpečenie a materiál k problematike webinára. Poplatok je stanovený podľa zákona č.18 / 1996 Z.z. o cenách. Poplatok je možné uhradiť len bankovým prevodom najneskôr 3 pracovné dni pred konaním webinára. Daňový doklad obdržia účastníci poštou. 

Účastníkom, ktorí uhradia účastnícky poplatok bude 2 dni pred konaním webinára zaslaná do mailovej schránky pozvánka do webinárnej miestnosti. Po jej otvorení sa bude možné pripojiť na webinárnu miestnosť.

Agentúra nie je platcom DPH.

Bankové spojenie

UniCredit Bank, pobočka Zvolen, č. účtu: 1230450001/1111
IBAN: SK4111110000001230450001

Symboly:

  • variabilný: 301024
  • konštantný: 0308
  • IČO: 47 405 279

Prihlášku na seminár môžete poslať kliknutím na doleuvedené modré pole s označením „Vyplniť prihlášku“, prípadne ju môžete prevziať vo formáte RTF a po vyplnení poslať na mail ipeko@ipeko.sk alebo poslať poštou najneskôr 3 pracovné dni pred termínom konania seminára. Doručenie prihlášky Vám potvrdíme mailom.

Prevziať prihlášku vo formáte RTF     Vyplniť prihlášku

Ostatné semináre

© 2011 – IPEKO Zvolen s.r.o. Všetky práva vyhradené.